مینی کیس | مزایا و معایب

کامپیوترهای قدیمی اغلب در ابعاد بزرگی بودند و فضای زیادی را اشغال می‌ کردند. از این رو کیس ‌ها که اطلاعات کامپیوتر را نگهداری می‌ کردند بسیار دست‌ و پا گیر بودند. اما امروزه کامپیوترهای کوچک که به آنها مینی کیس و یا مینی کامپیوتر می‌ گویند، به جای کیس‌ های قدیمی روی کار آمده ‌اند و به جز ابعاد کوچک، طراحی ظریف و زیبایی دارند و مهمتر از همه، فضای زیادی را اشغال نمی ‌کنند. یکی از مزیت ‌های مهم مینی کیس، امکان جا به ‌جایی راحت است و شما می‌ توانید مثل لپ‌ تاپ، آن را به راحتی با خودتان حمل کنید. ظرفیت این کامپیوترها می تواند بسیار بالا باشد و اطلاعات زیادی را نگهداری کند.

بررسی محصول

مینی کیس ها بدلیل قیمت ایده آل، وزن سبک و راحتی حمل، ماندگاری بالا و ارتقاء آسان، مورد توجه بسیاری از کاربران دنیا قرار گرفته است.  مینی کیس ها در ابعاد کوچکتری از کیس های معمولی طراحی و تولید شده اند. این کامپیوترهای رومیزی به دلیل فراوانی در کانفیگ های مختلف، بیشتر از هر زمان دیگری بازار کامپیوتر ایران را در اختیار گرفته است.

این سری محصولات مزایای فراوانی برای کسب و کار و محیط به ارمغان می آورند. وزن مناسب، بهینه سازی در مصرف انرژی، نصب و راه اندازی راحت، قابلیت ارتقاء، اشغال فضای فیزیکی کم، طراحی شده متناسب با هر نیازی و پشتیبانی از تمامی سیستم عامل ها ویژگی های بارز مینی کامپیوترها هستند.

Lenovo Thinkcentre

تفاوت کیس و مینی کیس

پیش از هر چیز بهتر است ببینیم که مینی کیس با کیس های معمولی و یا Tower چه تفاوتی دارد و دلیل این که خیلی از افراد به دنبال خرید مینی کیس هستند چیست؟

در واقع مینی کیس ها همان کیس های معمولی در سایزهای کوچک تر هستند. این محصولات امکانات یک کامپیوتر پیشرفته و قابل ارتقاء را ولی در اندازه ای کوچکتر دارند. برای کاربرانی که فضای محدودی در منزل یا محل کار برای کامپیوتر خود دارند این سری محصولات بهترین گزینه و انتخاب خیلی مناسبی برای آنها خواهد بود. اغلب این مینی کیس ها به صورت استوک وارد ایران شده و عرضه می شوند.

قیمت مینی کیس

قیمت مینی کیس استوک متناسب با کانفیگ سیستم متفاوت است. خریدار مینی کیس می بایست متناسب با نیاز خود انتخابی آگاهانه و هوشمندانه داشته باشد. هدف تولیدکنندگان این محصولات علاوه بر اشغال فضای کم و سبک بودن کامپیوتر، طراحی ارگونومیک و قیمت مقرون به صرفه سیستم ها بوده است.

خرید مینی کیس

البته برای خرید یک مینی کیس اصل، با کیفیت و با سرعت می ‌توانید از برندهای شناخته ‌شده خرید کنید و از لذت تجربه آن بهره مند شوید. از بهترین برند هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌ توان به مینی کیس های اچ ‌پی HP، لنوو Lenovo، دل Dell و ایسر Acer اشاره کرد. محصول مورد نظر خود را با ویژگی ‌های متنوع، از برندهای ذکر شده خریداری کنید.

شما می ‌توانید مینی کیس مد نظر خود را با ضمانت بازگشت کالا از فروشگاه Rayanstar خریداری کنید و در صورت عدم رضایت از خرید، محصول خود را در زمان مشخص مرجوع کنید تا مبلغ خرید به حساب شما برگردد.

Optiplex Dell

مزایای مینی کیس

  • فضای اشغال شده

در مقایسه با کیس های قدیمی، فضای فیزیکی کمتری را اشغال می کنند.

  • مصرف انرژی

مصرف برق بسیار کمتری دارد و در نتیجه باعث کاهش هزینه های انرژی شما می شود. به دلیل فن ‌های کوچکتر و سخت‌ افزار بروزتر مخصوصا در بخش پردازنده که دارای پردازنده‌ های 14 نانومتری هستند، کم مصرف است.

  • وزن کم

مینی کیس‌ها دارای وزن کمی هستند که حمل آن به مکان های جدید و کار با آن را آسان می‌کند.

  • نصب آسان و راحت

اندازه و طراحی کوچک آن ‌ها، نصب این کیس ‌ها را بر روی میز شما آسان می‌کند. می ‌توانید آن را زیر میز یا پشت مانیتور قرار ‌دهید تا از امنیت بیشتری برخوردار باشد.

  • مناسب برای کارهای شخصی و سازمانی

برای کسانی که می‌خواهند سیستم سرگرمی خانگی  را راه اندازی کنند و شارژ و توان مصرفی سیستم برای آنها مهم است، یک مینی کیس کاملاً مناسب برای استفاده این اشخاص خواهد بود.

  • طراحی زیبا و ظریف

طراحی مینیمالیستی می تواند سازندگان کامپیوترهای شخصی را نیز تحت تأثیر قرار دهد. این کیس ‌های کوچک اگر به درستی مونتاژ شوند، مینیمال بودن آنها قطعا یک مزیت محسوب خواهد شد.

Acer Desktop

معایب مینی کیس

  • فضای گسترش محدود

اگر یک کامپیوتر کوچک را برای رفع نیازهای خود پیکربندی تهیه کردید، احتمالاً نمی توانید آن را مطابق با نیازهایتان در آینده تغییر دهید. این سیستم ها فقط یک یا دو جایگاه درایو دارند و حداکثر فضای لازم برای یک کارت توسعه را دارند. در صورت نیاز به ایجاد تغییرات گسترده تر، چندان راحت نخواهد بود.

  • کارت گرافیک

محدودیت دیگری که این نوع سیستم ها دارند این است که هر نوع کارت گرافیکی را نمی توان برای آنها استفاده کرد و فقط از گرافیک های مناسب برای این نوع کیس ها می توان بهره برد.

  • نگهداری

به دلیل اینکه فضای داخلی مینی کیس کوچک است هوا نمی تواند به راحتی در داخل سیستم گردش کند که این موضوع باعث می شود گرما به قطعات منتقل شود و باعث گرم شدن اجزای اصلی کیس می شود. بنابراین باید از سیستم خنک کننده فوق العاده خوب بهره ببریم.

مینی کیس استوک

فروشگاههای معتبر آمریکایی و اروپایی سیاستهای فروش جذابی را به مشتریان ارائه می دهند. مشتریان این حق را دارند که کمتر از 30 روز به هر دلیلی کالای خود را مرجوع کنند و به اختیار خود محصول دیگری جایگزین کنند. یا اگر از تاریخ تولید یک محصول با مثلا 3 سال خدمات پس از فروش، یکسال بگذرد آن را به عنوان یک کالای استوک به فروش می رساند.

لازم به ذکر است کالای استوک درجه بندی دارد و با گریدهای متفاوتی به صورت عمده به فروش می رسند. و سطح تمیزی کالاها به سطح گرید محصول مربوط می شود. مینی کیس استوک هم از این قاعده مستثنا نیست. ویژگی مهم کالاهای استوک، ارزان بودن آن ‌هاست و هیچ تفاوت خاصی با سایر کالاها ندارند. چرا که سلامت و کارایی آنها به ‌خوبی بررسی شده و اگر به هر دلیلی مشکلی داشته باشند، به فروش به بازار عرضه نمی شوند.

HP EliteDesk

اصالت و سلامت کالا

فروشگاه رایان استار مفتخر است که پیشگام در ارائه این سری محصولات خوش ساخت و با کیفیت از کمپانی های مطرح دنیا باشد. ما در صدد هستیم محصولات استوک را با برترین گرید موجود در بازار ارائه دهیم. همه ی مینی کیس ‌های استوک  قبل از ارسال توسط کارشناسان ما تست و بررسی خواهند شد و دارای ضمانت بازگشت کالا خواهند بود. تجربه نشان داده است که بیشترین پایداری و کمترین میزان خرابی در انحصار کامپیوترهای وارداتی اروپا و امریکا هست.