لپ تاپ استوک چیست؟

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

در کشور های خارجی به خریداران لپ تاپ چند هفته فرصت کار را می دهند و اگر آن سیستم نتوانست نیازهای کاربر را برآورده کند و یا با سلیقه آن ها مغایرت داشت افراد می توانند لپ تاپ ها را مرجوع نمایند. همچنین در نمایشگاه های مختلف، کمپانی های معتبر سعی در نمایش محصولات و معرفی تکنولوژی های جدید خود دارند و لپ تاپ ها در آن نمایشگاه روشن و مورد بررسی قرار می گیرند. این محصولات بازگشتی توسط مشتریان و سیستم های مورد استفاده در نمایشگاه ها که از حالت آکبند خارج شده اند، به عنوان لپ تاپ استوک شناخته می شوند و توسط این شرکت ها به کشورهایی که متقاضی این سیستم ها هستند ارسال می شوند.

لپتاپ استوک بخریم؟

بنابراین لپ تاپ هایی که به هر دلیلی مشتری پس از خرید آن را به فروشگاه مرجوع کرده است نیز لپ تاپ استوک محسوب می شوند. این لپ تاپ ها به دلیل باز شدن بسته بندی، دیگر کالای آکبند محسوب نشده به انبار منتقل شده و به فروش نمی رسند. به عبارت دیگر لپ تاپ های استوک هیچ ایرادی ندارند و در ساخت آنها از قطعات با کیفیت استفاده شده است، اما  خط تولید و یا فصل فروش آنها به پایان رسیده و ممکن است در تمام این مدت در انبار محفوظ بوده اند.

قیمت لپ تاپ استوک

به شما کمک خواهیم کرد تا انتخاب ایده آل تان را داشته باشید…

البته باید بگوییم که لپ تاپ استوک به لپ تاپ هایی هم اطلاق می شود که به عنوان لپ تاپ نمونه، داخل ویترین مغازه های کشورهای اروپایی و امریکایی استفاده شده اند و از آکبند بودن خارج شده اند. لپ تاپ هایی که افراد خریداری کرده اند و به هر دلیلی مرجوع می کنند چون به عنوان لپ تاپ کار کرده تلقی می شوند از چرخه فروش مغازه های خارجی خارج شده و به شرکت سازنده برگشت داده می شوند، برخی از این لپ تاپ های برگشتی فقط از کارتن بیرون آمده اند و برای یکبار هم روشن نشده اند.

باید اشاره کرد که در زبان لاتین، استوک به معنای کالای ذخیره شده یا موجود در انبار است. اغلب در ایران نسبت به کالاهای کارکرده یا لپ تاپ استوک دید مناسبی وجود ندارد. اما باید در نظر داشته باشید که همیشه کالاهای کارکرده به معنی کالاهای دور انداختنی و بدرد نخور نیست. در کشور ما زمانی که حرف از لپ تاپ استوک به میان می آید، ذهن همه به سمت لپ تاپ های دست دوم، معیوب و غیر قابل استفاده کشیده می شود. اما در واقع این طور نیست!

لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟

اصلی ترین دلیلی که افراد به سمت لپ تاپ استوک جذب می شوند، قیمت مناسب و کیفیت فوق العاده بالای آنها است. در شرایط اقتصادی کنونی و نابسامانی اوضاع ارز، قیمت محصولات دیجیتالی بخصوص لپ تاپ و موبایل که از نیازهای مهم و روزمره تمامی اقشار جامعه به شمار می روند، بشدت افزایش یافته و قدرت خرید محصولات آکبند در بین مردم کاهش یافته است.

لپ تاپ دست دوم

خرید لپ تاپ استوک علاوه بر مزایای مهمی از جمله قیمت مناسب، کیفیت و سخت افزار قدرتمند، نیازمند پشتیبانی، ضمانت و تعهد فروشنده است! شما می توانید در میان انواع لپ تاپ استوک، بسته به نیازتان یکی از لپ تاپ های لمسی، صنعتی، سبک وزن، گیمینگ و حرفه ای را انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که در برخی موارد لپ تاپ استوک اصلا کار نکرده یا نهایتا تا 30 روز از آنها استفاده شده است. با این حال قیمت این لپ تاپ ها یک سوم قیمت اصلی آن در بازار می باشد. این اصلی ترین دلیلی است که کاربران به سمت لپ تاپ استوک کشیده می شوند. در این بین لپ تاپ استوک Lenovo، لپ تاپ استوکHP و لپ تاپ استوک Dell  از فراوانی بیشتری برخوردار بوده و با توجه به قیمت اصلی آنها در بازار، بسیار مقرون به صرفه هستند.

خرید لپ تاپ دست دوم

گاهی با خرید یک لپ تاپ استوک شما صاحب یک لپتاپ نو خواهید شد! چون این لپتاپ ها بسیار کم کارکرد هستند. پس کالای استوک در بعضی مواقع یک کالای تقریبا نو است و از آن جا که این محصولات کیفیت برابر و قیمت کمتری را به مشتریان پیشنهاد می دهند همواره طرفداران خاص خود را دارد .

علاوه بر قطعات با کیفیت و ظاهر سالم این لپ تاپ ها، به دلیل نداشتن گارانتی شرکت اصلی تولید کننده قیمت پایین تری نیز دارند. این به آن معناست که قیمت لپ تاپ استوک صرفا بر اساس ارزش کارکردی آن مشخص می شود.

مزایای لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک نیز مانند هر محصول دیگری دارای مزایایی هستند که قبل از خرید لپ تاپ استوک باید با آن ها آشنا شود:

  • لپ تاپ استوک نسبت به مدل نو آن با همان کیفیت و کارایی دارای قیمت بسیار ارزان تری می باشد.
  • این لپ تاپ ها دارای دسته بندی می باشند که بر حسب مدل و کارایی آن قیمت گذاری شده اند.
  • به طور معمول این سیستم ها دارای قدرت بالایی هستند و از تجهیزات با کیفیت برای ساخت آن ها استفاده شده است.

همانطور که اشاره شد لپ تاپ استوک در واقع کالاهای مرجوع شده هستند و از لحاظ سخت افزاری و قطعات به کار رفته در تولید آنها، تفاوتی با مدل های اصلی تولید شده ندارند. به عبارت دیگر کاربری که لپ تاپ استوک خریداری می کند، همان مدل اصلی را خریداری کرده و مشخصات فنی آن هیچ تفاوتی با مدل اصلی ندارد.

لپ تاپ استوک چیست

معمولا لپ تاپ استوک درجه A به قدری تمیز و بدون خط و خش هستند که برخی افراد سودجو آن را به جای کالای آکبند به فروش می رسانند. به علاوه افراد عادی نمی توانند تفاوت کالای استوک و آکبند را به راحتی تشخیص دهند. زمانی که فروشگاهی به طور علنی از فروش لپ تاپ استوک سخن به میان می آورد، این نشان از صداقت کامل آن فروشگاه دارد.

شما با خرید لپ تاپ استوک نه تنها در هزینه های خود صرفه جویی می کنید بلکه به سلیقه خود در بین انواع مختلف لپتاپ، می توانید گزینه دلخواه تان را انتخاب کنید. با توجه به نیازتان، مدلهای متنوعی از لپتاپ ها وجود خواهند داشت که با هزینه کمتر نسبت لپ تاپ آکبند می توانید سفارش دهید.

معایب لپ تاپ استوک

ممکن است در هنگام خرید نتوانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید، اما قیمت پایین و مقرون به صرفه آن باعث می شود که این موضوع اهمیت خود را از دست بدهد.

باید در نظر داشت که لپ تاپ استوک، گاها لپ تاپ هایی هستند که فصل فروش آنها در کشورهای خارجی به اتمام رسیده است. به عبارت دیگر به سختی می توان استوک لپ تاپی که تازه به بازار عرضه شده است را خریداری کرد.

مزایا و معایب

مزایامعایب
قیمت ایده آل و به صرفهخط و خش
سخت افزار مرغوب تر نسبت به لپتاپ های اکبند داخل ایرانخط تولید متوقف شده
داشتن حق انتخاب بیشتر
قابل ارتقا قبل خرید محصول

انواع لپ تاپ استوک

شما با هر بودجه ای می توانید لپ تاپ استوک مورد نظر خود را با بهترین کیفیت تهیه نمایید. لپ تاپ های استوک از لحاظ کیفیت دارای رده بندی زیر می باشند:

لپ تاپ گرید A

این لپ تاپ ها از لحاظ ظاهر و کیفیت کاملا در حد لپ تاپ نو می باشند و هیچ گونه خط و خشی ندارند. لپ تاپ های گرید A خود دارای دو دسته بندی   A+ و  A++ می باشند. لپ تاپ استوک گرید A++  کاملا در حد نو می باشند و شاید فقط یک بار روشن شده باشد.

خرید لپ تاپ استوک

لپ تاپ گرید B

از لحاظ عملکرد و کارکرد لپتاپ استوک گرید B  هیچ تفاوتی با لپ تاپ گرید A  ندارد اما آنچه باعث شده در این گروه قرار بگیرد ظاهر لپ تاپ است. این لپ تاپ ها دارای خط و خش و یا حتی ترک خوردگی کوچکی در بدنه خود هستند که گاهی حتی دیده نمی شوند و شما متوجه آن ها نمی شوید.

شرکت های زیادی در زمینه تولید لپ تاپ و سیستم های کامپیوتری فعالیت دارند. از غول های این عرصه در ایران می توان به موارد زیر اشاره داشت:

لپ تاپ استوک اچ پی (HP)

شرکت آمریکایی HP  در سال 1939 توسط David Packard و William Hewlett  در شهر پالوآلتو کالیفرنیای آمریکا تاسیس شد. عمده فعالیت این شرکت در زمینه تولید و فروش لپ تاپ، پرینتر و سرور می باشد. محصولات اچ پی در دسته لپ تاپ ها، شامل سری های   EliteBook ،ProBook ،Pavilion ،Envvy و … می باشد. شرکت HP همواره در صدر پرفروشترین محصولات لپ تاپ بازار قرار دارد. لپ تاپ استوک HP، در مدل های الایت بوک و پروبوک به دلیل طراحی عالی و قیمت مناسب، وارد بازارهای خاورمیانه می شوند. این شرکت به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌ های فناوری اطلاعات شناخته شده است و تقریباً در تمامی کشورهای دنیا فعالیت می‌کند.

لپ تاپ HP

لپ تاپ استوک لنوو (Lenovo)

کمپانی لنوو در سال ۱۹۸۴ در پکن تاسیس شد. اولین تلاش Lenovo در زمینه واردات تلویزیون بود که با شکست مواجه شد، اما بنیان گذاران آن دست از تلاش برنداشتند و با افزایش کیفیت کامپیوترها توانستند به عنوان یک کمپانی معتبر در این زمینه شناخته شوند. لپ تاپ های تولید شده در کمپانی لنوو، دارای تنوع زیادی در سخت افزار می باشند و توانسته نیازهای کاربران زیادی را مرتفع سازد. از مهمترین لپ تاپ های لنوو، سری تینک پد است که به عنوان استوک در بازار ایران به فراوانی یافت می شود. این کمپانی هر ساله در نمایشگاه های زیادی شرکت می کند.

لپ تاپ لنوو - رایان استار

لپ تاپ استوک دل (Dell)

برند دل یک نام کاملا شناخته شده در حوزه لپ تاپ می باشد. دل (Dell) یک شرکت آمریکایی با بازارهای بین‌المللی است که در راند راک تگزاس مستقر می باشد. لپ تاپ استوک Dell  هم از نظر کیفیت و هم قیمت کاملا مناسب برای خریداران می باشد. اگر به ‌دنبال بهترین مدل لپ ‌تاپ دل هستید در خانواده‌ی Inspiron می توانید آن را یافت کنید.

لپ تاپ Dell

در هنگام خرید لپ تاپ استوک به چه مواردی باید دقت داشت:

تمامی دکمه های کیبورد را تست کنید. با اینکه لپ تاپ های استوک مدت زمان زیادی کار نکرده اند اما اگر این لپ تاپ از درجه B یا پایین تر باشد ممکن است برخی از دکمه های آنها با مشکل مواجه شده باشند.

بدنه لپ تاپ نباید تو رفتگی داشته باشند. وجود تو رفتگی به این معنی است که دستگاه ضربه دیده و ممکن است به قطعات داخلی آن نیز آسیب زده باشد.

حتما تاچ پد را چک کرده و از کارکرد زوم آن مطمئن شوید. لولای لپ تاپ را چند بار باز و بسته کرده و از سلامت آن مطمئن شوید.

با کم و زیاد کردن نور صفحه می توانید از کیفیت صفحه نمایش مطمئن شوید. شارژ و باطری آن را بررسی کنید. معمولا لپ تاپ استوک به دلیل اینکه مدتی در انبار راکد مانده احتمال خرابی باطری آن وجود دارد. علاوه بر این به دلیل توقف تولید آنها ممکن است شارژر آن به راحتی در بازار موجود نباشد.

تمامی پورت ها باید چک شود. ابتدا از لحاظ فیزیکی پورت ها را بررسی کنید تا شکستگی نداشته باشند. سپس پورت ها را از لحاظ کارکرد بررسی کنید. حتما هنگام خرید از فروشنده مهلت تست بگیرید. این مورد در خرید های اینترنتی که دسترسی فیزیکی به دستگاه وجود ندارد اهمیت بیشتری دارد.

قبل از خرید لپ تاپ استوک باید مواردی را تست کنید تا از سلامت و کارکرد آنها مطمئن شوید. در ادامه این موارد را بصورت کاملتری بررسی می کنیم و شما هم سعی کنید که تمام این موارد را قبل از خرید بر روی لپ تاپ دسته دوم خود انجام دهید.

تست بدنه لپ تاپ

اولین کار قبل خرید لپ تاپ استوک یا در زمان مهلت تست که باید انجام دهید اینکه باید بدنه لپتاپ و کل قاب و فریم دور آن را با دقت نگاه کنید سپس وضعیت لولا‌های باز و بسته ‌کننده، میزان خط و خش، شکستگی و یا رنگ‌ پریدگی صفحه نمایش لپتاپ، شکستگی لپ تاپ، کنده شدن دکمه های کیبورد، علائم ضربه خوردگی، هرگونه صدای عجیب، فرورفتگی و به طور کلی هر علائم مشکوکی را چک کنید.

پشت لپ تاپ را با دقت نگاه کنید که تمامی پیچ ها بسته باشند و هیچ سوراخ پیچی بدون پیچ نباشد. باز شدن پیچ ها را ملاک خوب یا بد بودن قرار ندهید چون هر لپتاپی برای ارتقاء هارد یا رم و سخت افزار نیاز به باز شدن قاب آن دارد .

تست صفحه نمایش

بعد از تست بدنه، لپ تاپ را روشن کنید (اگر لپ تاپ شارژ داشته باشد با یکبار فشار دادن دکمه پاور باید روشن شود) و به دقت به صفحه نمایش از همه زوایا نگاه کنید که هیچ پیکسلی معیوب نباشد یا رنگ هیچ قسمتی از LCD  با بقیه قسمتها فرق نداشته باشد .

زرد شدن صفحه نمایش یکی از دلایل خرابی می تواند باشد و نباید در طول روشن بودن لپتاپ تصویر بپرد یا حالتی مثل خاموشی پیدا کند و تار شود. برای تست لپ تاپ های استوک با استفاده از کلید FN و کلیدهای تنظیم نور نمایشگر، نور LCD را کم و زیاد کرده و از سلامت آن مطمئن شوید. ویدیویی را اجرا کرده و از تمامی زوایا آن را مورد بررسی قرار دهید تا هیچ مشکلی از قبیل روشنایی، پیکسل ‌سوزی یا پریدگی تصویر نداشته باشد.

چندین عکس یک رنگ، با رنگ های سفید – سیاه – زرد – آبی – بنفش و قرمز را تمام صفحه کنید و به همه پیکسل ها نگاه کنید و ببینید که هیچ کدام نسوخته باشند (تقریبا در هر نمایشگری 1 الی 4 پیکسل سوخته عادی است) و حتی ممکن است مربوط به کارخانه باشد. (اگر فرصت این کارها را ندارید می توانید از نرم ‌افزارهای تخصصی تست صفحه‌ نمایش استفاده کنید)

تست پورت‌ ها

شما می توانید با یک فلش مموری پورتهای USB را چک کنید تا هیچکدام قطع و وصلی نداشته باشند .اگر هزینه خرید دستگاه تستر USB و پورتها را دارید حتما یک تستر دیجیتال بخرید و با آن تمام پورتها را چک کنید.

دی وی دی رایتر هم با یک cd / dvd تست کنید و نباید هیچ مشکلی در read / write داشته باشد همچنین توجه کنید که نباید صدای زیادی داشته باشد . پورت HDMI هم حتما با اتصال آن به یک مانیتور تست کنید و باید تصویر داشته باشید .

البته قبل از انجام این تست ها بهتر است تمام درایورهای روی لپ تاپ نصب شده باشند .

تست کیبورد و تاچ پد لپ تاپ

مرحله بعدی تست لپ تاپ استوک این است که تک تک دکمه های روی کیبورد را بررسی کنید که قابل فشار دادن باشند و گیر نکنند، سپس همه آنها را یکی یکی تست کنید که عمل مورد نظر را انجام دهند! توجه کنید برخی کلید ها به تنهایی کار نمی کنند و حتما باید ترکیبی با کلید دیگر مثل FN یا ویندوز یا Shift یا Alt استفاده شوند .با برنامه Notepad هم می توانید کلیدها را یکی یکی زده و چک کنید که سالم باشند.

قیمت خرید لپ تاپ استوک

اگر نمی دانید و نمی توانید صفحه کلید را تست کنید می‌توانید به وب‌سایت keyboardtester مراجعه کنید . این وب ‌سایت صفحه کلیدی مجازی به شما می‌دهد و با فشردن هر دکمه روی کیبورد به شما می گوید که آیا سالم است یا نه و این کار را با سبز کردن دکمه زده شده نشان می دهد .

یا میتوانید با نصب نرم افزار PassMark KeyboardTest کیبورد و تاچ پد لپتاپ استوک خود را چک کنید .

برای تست تاچ پد لپ تاپ باید درایورهای مربوط به تاچ پد را نصب کنید و بعد نصب درایورها باید تست کنید که کلیک راست و چپ به درستی کار کنند. تاچ پد نشانگر ماوس را به خوبی و راحتی انتقال دهد و لرزش یا پرش ماوس نداشته باشید. دو انگشت به داخل یا بیرون بزنید برای تست زوم کردن و یا دو انگشت را از بالا به پایین یا برعکس بزنید که اسکرول به خوبی انجام شود .

تست هارد لپ تاپ

توجه کنید که حتی اگر شده با هزینه بیشتر هارد لپتاپ تان را به SSD تغییر بدید این کار باعث افزایش چشمگیر سرعت لپ تاپ شما خواهد شد یا هارد SSD با ظرفیت 120 گیگابایت برای نصب ویندوز بگیرید و برای موارد دیگر از هارد HDD استفاده کنید .

برای تست سلامت هارد می توانید از نرم افزارهایی مانند HDSential یا Crystal Disk Info یا HD Sentinel استفاده نمایید. این نرم افزارها در تب های مختلف خود وضعیت فضای ذخیره سازی و سلامت آن را بررسی می کنند و با انجام تست ‌های مختلف از مواردی همچون بدسکتور با خبر می شوید همچنین سلامت کلی هارد و دمای آن را به شما گزارش می‌دهند.

نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro هم یکی دیگر از گزینه ها است و درصد سلامت هارد و هشدار و خطاهای مربوط به هارد HDD یا SSD را به شما نمایش می دهد.

اگر لپ تاپ استوک شما دارای حافظه SSD است می‌توان آن را با نرم‌افزار SSDlife  تست کرد که سلامت قطعه مورد نظر را به صورت درصد نشان می دهد .

تست باتری لپ تاپ

در ادامه میرسیم به تست باتری که عمر مفید هر باتری لپ تاپ اگر به صورت صحیح شارژ و دشارژ شده باشد حدود 3 الی 4 سال است پس اگر لپ تاپ استوکی را خریداری کرده اید و 5 سال از عمر آن یا سال تولید آن می گذرد زیاد به باتری آن دل نبندید چون در 50 درصد موارد باتری در این مدت خراب می شود، البته اگر تعویض نشده باشد .

هر باتری لپ تاپ استوک، یک روند شارژ و دشارژ دارد که مدت زمانی طول می کشد و این زمان برای شارژ شدن نباید طولانی باشد! مثلا برای شارژ کامل هیچ باتری نباید بیشتر از 5 ساعت طول بکشد و روند خالی شدن باتری لپ تاپ هم حداقل 2 ساعت کارکرد است. یعنی از شارژ 100 درصد تا 3 درصد اگر مدام کار بکند حداقل 2 الی 2.30 ساعت باید شارژ نگه دارد .

اگر دستی نمی توانید تست لپ‌ تاپ را انجام دهید، می‌توانید از نرم‌افزارهای تست باتری مثل BatteryInfoView و BatteryCare  استفاده کنید. این برنامه ها اطلاعات کاملی از شرکت سازنده، ظرفیت باتری دستگاه و … ارائه می‌دهند و وضعیت سلامت باتری، میزان فرسوده شدن و ظرفیت باقی ‌مانده‌ی باتری را نیز مشخص می‌کنند.

تست فن لپ تاپ

حتما در ادامه تست لپ تاپ استوک باید فن و سیستم خنک کننده لپتاپ را تست و بررسی کنید چون اگر فن به خوبی کار نکند یا اصلا کار نکند دما لپ تاپ بیش از حد بالا میرود و باعث سوختن و از کار افتادن CPU یا برد می شوند. در تولیدهای جدید بعد از گذشت 2 دقیقه بصورت اتوماتیک، برای جلوگیری از صدمه به لپ تاپ خاموش می شود و یا اصلا لپ تاپ روشن نمی شود.

فن لپ تاپ بهتره هر چند ماه یکبار سرویس و تمیز شود چون پرز و اشغال زیادی در فیلتر آن جمع می شود و مانع هوا دهی می شود .توجه کنید که فن نباید صدای بلند یا غیر معمولی بدهد. فن لپ تاپ نباید وزوز کند.

سرعت بالای فن، نویز صوتی بالا و دمای بالای قطعات، نشان از یک فن و سیستم خنک کننده ضعیف است که نیازمند تعویض و یا سرویس دارد. هوایی که بیرون می دهد باید گرم باشد در غیر این صورت هدسینک ها خراب هستند.

برای تست فن لپ تاپ می توانید از نرم افزارهایی مانند GPU-Z و CPU-Z استفاده کنید. برای تست دمای کلی قطعات از نرم افزارهایی مانند HW Monitor استفاده نمایید و از دمای قطعات مطلع شوید.

برای تست فن لپ تاپ و تحت فشار قرار دادن آن می توانید نرم افزار بنچمارک را چندین بار و پشت سر هم اجرا کنید. هنگام اجرای نرم ‌افزار‌ مذکور، از HWMonitor برای بررسی دمای پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی استفاده کنید و نمودار لحظه‌ای دما را به ‌صورت جدی دنبال کنید. اگر نمودار قرمز شد یعنی سیستم خنک کننده لپ تاپ مشکل دارد و باید سرویس یا تعویض شود .

تست وایفای – بلوتوث – بلندگو – وبکم لپتاپ

برای تست وایفای و بلوتوث لپ تاپ می توانید در قسمت setting ویندوز یا پایین سمت راست صفحه نمایش وایفای و بلوتوث لپ تاپ را روشن کنید و به دستگاه های نزدیک وصل شوید و از سلامت آن مطمئن شوید. برای تست وایفای اگر به وایفای دسترسی ندارید گوشی خود را Hotspot کنید و به آن وصل شوید برای بلوتوث هم به همین صورت عمل کنید.

در تست اسپیکر یا همان بلندگو لپ تاپ یک موسیقی را پخش کنید و با دقت گوش دهید که بلندگو خش خش نکند و صدای زوزه ندهد، همچنین صدای بم نداشته باشد. توجه کنید که صدا شفافیت و وضوح داشته باشد و کاملا رسا باشد.

برای تست وبکم لپتاپ استوک کافیه عبارت Camera را در سرچ ویندوز تایپ کنید و برنامه Camera را باز کنید. سپس دقت کنید که تصویر تار نباشد و وضوح تصویر مناسب باشد و رنگها به خوبی تفکیک شوند. البته انتظار دوربین قدرتمندی را برای عکاسی از وبکم لپتاپ تان نداشته باشید! همین که تصویر روشن و واضح باشد کافی خواهد بود.

تست قطعات سخت افزاری

در انتهای تست میرسیم به تست قطعات داخلی و اصلی لپ تاپ. اگر هنگام تعویض ویندوز و نصب تمام درایورها با هیچ مشکل و خطایی برخورد نکردید می توان مطمئن شد که قطعات سخت افزاری مشکلی ندارند .

اما اگر باز هم خواستید تست قطعات سخت افزاری را بهتر مورد بررسی قرار دهید پیشنهاد می‌شود برنامه ‌های مختص تست هر کدام از این قطعات را نصب کنید و با انجام تست‌های مختلف، از سلامت آن‌ها مطمئن شوید.

نرم افزار های تست سلامت قطعات و بررسی اطلاعات لپ تاپ ( بنچمارک , GPU-Z و CPU-Z , 3DMark , HWMonitor) و…

تست CPU لپ تاپ

برای تست CPU از برنامه Furmark استفاده کنید. این نرم افزار بسیار کاربردی و محیط ساده ای دارد که هم سی پی یو و هم کارت گرافیک را تحت فشار قرار میدهد تا از سلامت آنها مطمئن شوید. حین انجام تست اگر دستگاه خاموش شد یا هنگ کرد ، نشان از خرابی CPU دارد .

تست رم

برای تست سلامت رم از برنامه Memtest یا Windows Memory Diagnostic Tool که برای خود ویندوز است استفاده کنید .از خرابی های رم می توان به ( صفحه آبی، سیاه شدن ناگهانی تصویر یا فریز شدن نمایشگر، ریستارت‌ های مداوم و …) اشاره کرد .

اگر از Windows Memory Diagnostic Tool استفاده می کنید جزییات کامل تست را از بخش Status می توانید ببینید که اگر مشکلی باشد به شما می گوید .و در نهایت آخرین نرم افزار برای تست رم و گرافیک نرم افزار حرفه ای PassMark BurnInTest را می توان معرفی کرد .

جمع بندی

در بازارهای دنیا، عبارت لپ تاپ استوک یا انباری به لپ تاپی اختصاص داده می‌شود که به هر دلیل فروش نرفته و در انبار باقی مانده است. با پایان فصل فروش، ممکن است فروشگاه‌های بزرگ به دلایلی چون قصد تخلیه انبار، عدم پرداخت مالیات مجدد و نیز افزایش نقدینگی برای تهیه کالاهای جدید، محصولات موجود در انبار خود را در حراج به فروش برسانند.

Laptop Stock - Rayanstar

حالا که می دانید لپ تاپ استوک چیست اگر نمی خواهید هزینه اضافی بکنید و با هزینه بسیار کمتر از یک لپ تاپ نو، لپ تاپ فوق العاده ای را صاحب بشوید، خرید لپ تاپ استوک بسیار مقرون به صرفه و جذاب خواهد بود.

اگر قصد خرید لپ تاپ استوک را دارید این نکته را بدانید که چون این لپ تاپ ها برای کشور های اروپایی و امریکایی ساخته می شوند، شرکتها برای رقابت و به دلیل قوانین داخلی کشور های اروپایی مجبور به استفاده از بهترین و مرغوبترین مواد اولیه و قطعات در لپ تاپهای خود هستند و قطع به یقین هم کارایی خیلی بهتر و بالاتری نسبت به لپ تاپ های آکبند داخل بازار ایران دارند و هم دارای طول عمر بسیار بیشتری هستند. قطعا خرید لپ تاپ استوک در این شرایط بهترین گزینه خواهد بود.

هر نوع لپتاپ استوک که بخواهید ( لپ تاپ استوک حرفه ای، لپ تاپ استوک گیمینگ، لپ تاپ استوک ارزان، لپ تاپ استوک اداری، لپ تاپ استوک صنعتی، لپ تاپ استوک دانشجویی، لپ تاپ استوک لمسی و …) در فروشگاه رایان استار موجود است و تمامی لپتاپ های استوک موجود، امریکایی و اروپایی هستند و با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در بازار عرضه می شوند.

کردستان – آذربایجان غربی – بوشهر – لرستان – مرکزی – کرمانشاه – تهران – اصفهان – یزد – قم – آذربایجان شرقی و … بسیاری دیگر از استانهای عزیزمان ایران، همراهان همیشگی ما بوده اند و موجب خوشحالی و افتخار مجموعه رایان استار بوده است که همواره رضایت خود را از عمکلرد سیستم ها اذعان داشته اند.